Starten met Social Media & Content Marketing

In deze cursus van GetOn leer je alles over social media en content marketing. Hoe je door dit in te zetten de naamsbekendheid van je bedrijf vergroot en organisch meer mensen bereikt. De cursus is tot 31 december gratis te volgen voor elke ondernemer gevestigd in de provincie Utrecht en de regio Gooi en Vechtstreek.

Wat is content marketing?

Content marketing is een marketingtactiek, waarbij het creëren en delen van content centraal staat. Content marketing heeft als belangrijkste doel om van potentiële klanten, klanten te maken. Voor een sterke content marketing strategie is social media cruciaal. Door op social media content te delen genereer je een groter bereik, waardoor meer potentiële klanten jouw content zullen ontdekken.

“What helps people, helps business.”

Leo Burnett, reclamemaker & oprichter Leo Burnett Company

Wat ga ik leren?

We starten deze cursus met een korte introductievideo over social media en content marketing. Je leert wat het is, wat de basisingrediënten zijn voor succes en hoe je in 6 stappen een social media & content marketing strategie maakt.

In de eerste stap leer je hoe je jouw doelgroep kan beschrijven aan de hand van persona’s. In de tweede stap hoe je unique selling points (USP’s) definiëert. Vervolgens leer je in de derde stap hoe je de tone of voice van je merk kan vastleggen. In de vierde stap ga je een concurrentieanalyse maken en inspirerende voorbeelden verzamelen. In stap vijf ga je aan de slag met het definiëren van formats. Tot slot leer je in de zesde stap hoe je een contentkalender kan creëren.

✔️ Je weet hoe je jouw doelgroep kan omschrijven aan de hand van persona’s

✔️ Je weet hoe je een persona maakt

✔️ Je weet hoe je unique selling points kan definiëren

✔️ Je weet hoe je de tone of voice van een merk kan vastleggen

✔️ Je weet hoe je online media formats kan definiëren

✔️ Je weet hoe je contentkalender maakt

Voor wie is deze cursus?

De cursus is perfect voor ondernemers in het MKB die de naamsbekendheid van hun bedrijf willen vergroten en organisch meer mensen willen bereiken.

Cursusinhoud

Introductie
  • De nieuwe consument
  • De customer journey
  • Micro-momenten
  • See-Think-Do-Care framework
Stap 1: Maak één of meerdere persona’s
  • NAW-gegevens
  • Favoriete social media
  • Voorkeurskanalen voor communicatie
  • Behoeften, frustraties en motivaties
Stap 2: Definieer je USP’s
  • Concurrentieanalyse
  • Associëren
  • Unique selling points definiëren
Stap 3: Bepaal de tone of voice van je merk
  • Vier dimensies van tone of voice
  • Huidige tone of voice
  • Experimenteren
Stap 4: Maak een concurrentieanalyse
  • Concurrentieanalyse
  • Inspirerende voorbeelden verzamelen
Stap 5: Definieer je formats
  • Online media formats
  • CTA’s
Stap 6: Maak een contentkalender
  • Contentkalender

Voordat je met deze cursus start, raden we je aan om eerst de volgende cursus te volgen:

Online marketing strategie

Leer alles over de nieuwe consument en hoe je in 2 stappen een strategie maakt om hem te bereiken.