Hoe Maak je een Online Marketing en Sales Strategie?

Wil je aan de slag met online marketing en weet je niet waar je moet beginnen? Volg dan deze gratis cursus van GetOn en leer hoe je in 2 stappen een online marketing en sales strategie maakt. Gebruik de kortingscode UtrechtNuDigitaal2021 bij het aanmelden om tot eind oktober gratis de cursus te kunnen volgen.

Wat is een online marketing strategie?

Een online marketing strategie is een plan van aanpak dat omschrijft hoe je met jouw bedrijf online potentiële klanten wil bereiken en hoe je deze groep vervolgens wil gaan omzetten naar betalende klanten. In essentie verschilt een online strategie dan ook weinig van een traditionele marketing strategie. Enkel de kanalen en middelen zijn anders. Je weet daarnaast precies wat werkt en wat niet, doordat alles meetbaar is.

In een strategie staat beschreven wie de doelgroep is, met welke boodschap je ze gaat bereiken, de doelen die je wil realiseren, hoe je dit gaat meten en welke middelen en kanalen je gaat inzetten.

Gebruik de kortingscode UtrechtNuDigitaal2021 bij het aanmelden om tot eind oktober gratis de cursus te kunnen volgen.

“The sole purpose of marketing is to sell more to more people, more often and at higher prices.”

Sergio Zyman, voormalig marketing directeur Coca-Cola

Wat ga ik leren?

De cursus start met een introductie over online marketing en de nieuwe consument. Je komt meer te weten over wie de nieuwe consument precies is, de journey die hij aflegt bij het kopen van producten en diensten en hoe je hier met je online marketing en sales op in kan spelen.

Vervolgens leer je hoe je dit kan doorvertalen naar een strategie aan de hand van twee stappen. In de eerste stap leer je hoe je jouw doelgroep kan beschrijven aan de hand van persona’s. In de tweede stap leer je hoe je aan de hand van het See-Think-Do-Care framework een online marketing en sales strategie maakt.

Gebruik de kortingscode UtrechtNuDigitaal2021 bij het aanmelden om tot eind oktober gratis de cursus te kunnen volgen.

Je weet hoe je jouw doelgroep kan omschrijven aan de hand van persona’s

Je weet hoe je een persona maakt

Je weet wat het See-Think-Do-Care framework is

Je weet hoe je een online marketing strategie kan maken met het See-Think-Do-Care framework

Voor wie is deze cursus?

De cursus is perfect voor iedere MKB-ondernemer die nog geen online marketing strategie heeft of zijn huidige strategie wil verbeteren.

Cursusinhoud

Introductie
  • De nieuwe consument
  • De customer journey
  • Micro-momenten
  • See-Think-Do-Care framework
Stap 1: Maak één of meerdere persona’s
  • NAW-gegevens
  • Favoriete social media
  • Voorkeurskanalen voor communicatie
  • Behoeften, frustraties en motivaties
Stap 2: Vul het STDC framework in
  • Merkboodschappen
  • Bedrijfsdoelen
  • KPI’s en OKR’s
  • Middelen en kanalen

Gebruik de kortingscode UtrechtNuDigitaal2021 bij het aanmelden om tot eind oktober gratis de cursus te kunnen volgen.

Als je klaar bent met deze cursus, raden we je de volgende cursussen aan als vervolg:

Brand building

Leer hoe je in 6 stappen een sterk merk bouwt en hoe jouw bedrijf zich kan onderscheiden van de concurrentie.

Starten met Social Media & Content Marketing

Leer hoe je in 6 stappen een social & content marketing strategie maakt en de naamsbekendheid van jouw bedrijf vergroot.