Hoe Blijf je Competitief in een Snel Digitaliserende Wereld?

Simpel! Door te innoveren. Uiteraard is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe pak je dit precies aan en waar moet je allemaal op letten? Volg de gratis cursus van GetOn en leer hoe je in 4 stappen een innovatiestrategie maakt. De cursus is tot eind november gratis te volgen voor elke ondernemer gevestigd in de provincie Utrecht en de regio Gooi en Vechtstreek.

Wat is een innovatiestrategie?

Een innovatiestrategie is een plan dat beschrijft hoe je op een gestructureerde manier nieuwe innovaties realiseert binnen jouw bedrijf. Vaak hebben deze innovaties als doel om een voordeel te realiseren ten opzichte van concurrenten.

In de strategie staat beschreven hoe je gestructureerd onderzoek gaat doen, hoe je op continue basis ideeën gaat genereren, hoe je kansen gaat identificeren en ervoor zorgt dat innovaties ook daadwerkelijk geïmplementeerd gaan worden.

“Innovation takes birth in sync with the evolution of customer’s expectations and demands or vice versa. Either way, organizations around the world have to continually innovate themselves and keep up with the people’s wants. The failure to do so or being indifferent to your customer’s need will make your competitors win. And then suddenly, customers become indifferent to you.”

Ketan Kapoor, co-founder Iyurved

Wat ga ik leren?

De cursus start met een introductie over innovatie. Je komt meer te weten over wat innovatie precies is, welke type innovaties er zijn en welke innovatiemodellen je allemaal in kan zetten.

Vervolgens leer je hoe je dit kan doorvertalen naar een actieplan aan de hand van vier stappen. In de eerste stap leer je alles over de laatste technologie trends en ontwikkelingen op het gebied van consumentengedrag. In de tweede stap leer je hoe je een brainstorm organiseert en kan onderzoeken wat deze veranderingen voor jouw bedrijf kunnen betekenen. In de derde stap leer je hoe je aan de hand van het Ten Types of Innovation framework kansen kan identificeren die ook daadwerkelijk haalbaar zijn voor jouw bedrijf om te implementeren. Tot slot leer je in stap vier hoe je een implementatieplan maakt.

✔️ Je weet hoe je onderzoek kan doen naar nieuwe innovaties

✔️ Je weet welke bronnen je kan raadplegen

✔️ Je weet hoe je een brainstorm organiseert om ideeën voor innovaties te genereren

✔️ Je weet wat het Ten Types of Innovation framework is

✔️ Je weet hoe je kansen kan identificeren met het Ten Types of Innovation framework

✔️ Je weet hoe je een implementatieplan maakt

Voor wie is deze cursus?

De cursus is perfect voor ondernemers in het MKB die zich willen onderscheiden van hun concurrenten of op zoek zijn naar een nieuw verdienmodel.

Cursusinhoud

Introductie
  • Wat is innovatie
  • Innovatie types
  • Innovatiemodel Henderson & Clark
Stap 1: Onderzoek
  • Technologie trends
  • Ontwikkelingen in consumentengedrag
  • Onderzoeksbronnen
Stap 2: Brainstorm
  • Ideeën genereren
  • SCAMPER
Stap 3: Kies
  • Kansen identificeren
  • Innovaties kiezen
  • Ten Types of Innovation framework
Stap 4: Implementeer
  • Resultaten definiëren
  • Acties
  • Afspraken vastleggen

Als je klaar bent met deze cursus, raden we je de volgende cursussen aan als vervolg:

Online marketing strategie

Leer alles over de nieuwe consument en hoe je in 2 stappen een strategie maakt om hem te bereiken.

Hoe Bouw je een Sterk Merk?

Leer hoe je in 6 stappen een sterk merk bouwt en hoe jouw bedrijf zich kan onderscheiden van de concurrentie.

Starten met Social Media & Content Marketing

Leer hoe je in 6 stappen een social & content marketing strategie maakt en de naamsbekendheid van jouw bedrijf vergroot.