Hoe Bouw je een Sterk Merk?

Leer hoe je in 6 stappen een sterk merk bouwt met deze brand building cursus van GetOn. De cursus is tot 31 december gratis te volgen voor elke ondernemer gevestigd in de provincie Utrecht en de regio Gooi en Vechtstreek.

Wat is brand building?

Brand building of merkmanagement is een vorm van marketing, waarbij een merk wordt gecreëerd. Een merk is een set van verwachtingen, herinneringen, verhalen en relaties die samen bijdragen aan de voorkeur van het ene product of dienst ten opzichte van een ander. Met branding wordt rekening gehouden met alle aspecten die invloed hebben op het merk. Van het taalgebruik in campagnes tot de kleuren die worden gebruikt in advertenties.

“The art of marketing is the art of brand building. If you are not a brand, you are a commodity. Then price is everything and the low-cost producer is the only winner.”

Philip Kotler, professor Internationale Marketing

Wat ga ik leren?

We starten deze cursus met een korte introductievideo over storytelling en branding. Je leert wat het is, wat de basisingrediënten zijn voor succes en hoe je in 6 stappen aan de slag kan gaan met het bouwen van een sterk merk.

In de eerste stap leer je hoe je jouw doelgroep kan beschrijven aan de hand van persona’s. In de tweede stap hoe je unique selling points (USP’s) definiëert. Vervolgens leer je in de derde stap hoe je de tone of voice van je merk kan vastleggen. In de vierde stap leer je hoe je een origin-verhaal kan creëren. In stap vijf hoe je deze kan implementeren. Tot slot leer je in de zesde stap hoe je content kan creëren omtrent je origin-verhaal.

✔️ Je weet hoe je jouw doelgroep kan omschrijven aan de hand van persona’s

✔️ Je weet hoe je een persona maakt

✔️ Je weet hoe je unique selling points kan definiëren

✔️ Je weet hoe je de tone of voice van een merk kan vastleggen

✔️ Je weet hoe je een origin-verhaal creëert en deze kan implementeren

✔️ Je weet hoe je content kan creëren omtrent een origin-verhaal

Voor wie is deze cursus?

De cursus is perfect voor ondernemers in het MKB die een sterk merk willen neerzetten en zich zo willen onderscheiden van hun concurrenten.

Cursusinhoud

Introductie
  • Brand building, branding en storytellingDe customer journey
  • Basisingrediënten voor succes
Stap 1: Maak één of meerdere persona’s
  • NAW-gegevens
  • Favoriete social media
  • Voorkeurskanalen voor communicatie
  • Behoeften, frustraties en motivaties
Stap 2: Definieer je USP’s
  • Concurrentieanalyse
  • Associëren
  • Unique selling points definiëren
Stap 3: Bepaal de tone of voice van je merk
  • Vier dimensies van tone of voice
  • Huidige tone of voice
  • Experimenteren
Stap 4: Creëer een origin-verhaal
  • Interviewen
  • Schrijven
Stap 5: Implementeer je origin-verhaal
  • ‘Over ons’ pagina
  • Social media beschrijvingen
Stap 6: Creëer content omtrent je origin-verhaal
  • 6 ideeën

Voordat je met deze cursus start, raden we je aan om eerst de volgende cursus te volgen:

Online marketing strategie

Leer alles over de nieuwe consument en hoe je in 2 stappen een strategie maakt om hem te bereiken.

Als je klaar bent met deze cursus, raden we je de volgende cursussen aan als vervolg:

Starten met Social Media & Content Marketing

Leer hoe je in 6 stappen een social & content marketing strategie maakt en de naamsbekendheid van jouw bedrijf vergroot.